2018
Masson, O.
Les Danseuses au repos d’Edgar Degas.
In: Pastels du 16ᵉ au 21ᵉ siècle. Catalogue Fondation de l’Hermitage (2018), p. 79–83.
Dieter, S.; Brückle, I.; Masson, O.; Dietz, G. J.
Print Facsimile Repairs on Old Master Prints or: What We Can Learn from Schweidler.
In: Journal of Paper Conservation, 19 (2018), p. 5–17.
2014
Masson, O.; Strasser, V.; Ritter, M.
Ideas for Mounting and Framing of Large-scale works on paper.
In: Restaurator, Vol. 3–4 (2014), p. 203–214.
Laz, L.; Masson, O.; Ritter, M.
M. Dürer’s Adam and Eve and a Possible «Schweidlerization».
In: Print Quarterly, Vol. XXXI Nr. 3 (2014), p. 259–269.
2009
Ritter, M.; Masson, O.
Deux propositions d’encadrement de pastel.
In: support tracé No. 9 (2009), p. 62–65.
2005
Ritter, M.; Masson, O.
Konsolidierung mit JunFunori®.
In: Papierrestaurierung, Vol. 6 (2005), S. 22–29.
2004
Ritter, M.; Pataki, A.
Planlegen von Siebdrucken.
In: Papierrestaurierung, Vol. 5 (2004), S. 28–34.
Masson, O.; Ritter, M.
Fräulein Huth and the red seaweed: Consolidation of a collage by Kurt Schwitters with JunFunori®
In: Paper Conservator, Vol. 28 (2004) p. 91–97.
1995
Masson, O.; Strasser. V.
Le Montage et l’encadrement d’oeuvres d’Art sur papier (Mounting and framing artworks on paper).
Association Suisse de conservation et restauration, Cabinet des estampes du Musée d’art et d’histoire, Genève (1995).
1987
Masson, O.; Percival-Prescott, W.
The use of the Lascaux humidification chamber in the treatment of works on paper
In: Paper Conservation News, No. 43 (1987), p. 4–7.
Masson, O.
Die Verwendung der Lascaux Befeuchtungskammer bei Behandlung von Werken auf Papier
In: Preprints VI. IADA-Kongress Berlin (1987), S. 238–246.
1986
Masson, O.
La restauration des aquarelles de A.L.R Ducros, Paysage d’Italie à époque de Goethe
In: Catalogue d’exposition, Musée des Beaux-Arts, Lausanne (1986), p. 4–7.
1985
Masson, O.
The Conservation of Ducros Watercolours – The image of the Grand Tour
In: Iveagh Bequest, Kenwood, London (1985), p. 43–44.