Restaurierungsatelier für Kunst auf Papier / Masson & Ritter
 
 

Our Publications

theory and practice …

 
 
 

2018

Masson, O.

Les Danseuses au repos d’Edgar Degas.

In: Pastels du 16ᵉ au 21ᵉ siècle. Catalogue Fondation de l’Hermitage (2018), p. 79–83.

Dieter, S.; Brückle, I.; Masson, O.; Dietz, G. J.

Print Facsimile Repairs on Old Master Prints or: What We Can Learn from Schweidler.

In: Journal of Paper Conservation, 19 (2018), p. 5–17.


2016

Film (Doku) von Musée Jenisch

«Le Secret du Papier» de Lila Ribi (Suisse, 2016)

Vimeo

 
 

2014

Masson, O.; Strasser, V.; Ritter, M.

Ideas for Mounting and Framing of Large-scale works on paper.

In: Restaurator, Vol. 3–4 (2014), p. 203–214.

Laz, L.; Masson, O.; Ritter, M.

M. Dürer’s Adam and Eve and a Possible «Schweidlerization».

In: Print Quarterly, Vol. XXXI Nr. 3 (2014), p. 259–269.


2009

Ritter, M.; Masson, O.

Deux propositions d’encadrement de pastel.

In: support tracé No. 9 (2009), p. 62–65.

 
 
 

2005

Ritter, M.; Masson, O.

Konsolidierung mit JunFunori®.

In: Papierrestaurierung, Vol. 6 (2005), S. 22–29.


2004

Ritter, M.; Pataki, A.

Planlegen von Siebdrucken.

In: Papierrestaurierung, Vol. 5 (2004), S. 28–34.

Masson, O.; Ritter, M.

Fräulein Huth and the red seaweed: Consolidation of a collage by Kurt Schwitters with JunFunori®

In: Paper Conservator, Vol. 28 (2004) p. 91–97.

 
 

1995

Masson, O.; Strasser. V.

Le Montage et l’encadrement d’oeuvres d’Art sur papier (Mounting and framing artworks on paper).

Association Suisse de conservation et restauration, Cabinet des estampes du Musée d’art et d’histoire, Genève (1995).


1987

Masson, O.; Percival-Prescott, W.

The use of the Lascaux humidification chamber in the treatment of works on paper

In: Paper Conservation News, No. 43 (1987), p. 4–7.

Masson, O.

Die Verwendung der Lascaux Befeuchtungskammer bei Behandlung von Werken auf Papier

In: Preprints VI. IADA-Kongress Berlin (1987), S. 238–246.

 
 

1986

Masson, O.

La restauration des aquarelles de A.L.R Ducros, Paysage d’Italie à époque de Goethe

In: Catalogue d’exposition, Musée des Beaux-Arts, Lausanne (1986), p. 4–7.


1985

Masson, O.

The Conservation of Ducros Watercolours – The image of the Grand Tour

In: Iveagh Bequest, Kenwood, London (1985), p. 43–44.